שותפים של הקב"ה: לאחר זמן רב, נבחרו 24 דיינים חדשים

    איתי גדסי 5 Comment on שותפים של הקב"ה: לאחר זמן רב, נבחרו 24 דיינים חדשים

    24 דיינים חדשים נבחרו בוועדה לבחירת דיינים, לכה פאר כדיינים בבתי הדי הרבניים | כפי הנוהג הקיים שליש מהדיינים מהציבור הספרדי, שליש מהציבור האשכנזי, ושליש מהציונות הדתית | בין הדיינים, בנו של הגאון הרב שלמה עמאר ותלמידו של הראשון לציון

    מרן הראשון לציון בכנס הדיינים צילום: פלאש 90
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה לבחירת דיינים בחרה היום 24 דיינים. לפי הנוהג שליש הם דיינים בפרדים שליש אשכנזיים ושליש מהציונות הדתית. שרת המשפטים איילת שקד והוועדה לבחירת דיניים, יחד עם הנציגות החרדית בכנסת עמלו לבחור בדיינים המתאימים אשר ייצגו את כלל הציבור הדתי בישראל.

    אלו הרבנים שנבחרו לכהן פאר כדיינים בישראל. הדיינים המהציבור הספרדי שנבחרו:

    הגאון רבי אליהו עמאר (בנו של הגאון הרב שלמה עמאר), הגאון רבי דניאל גודיס, הגאון רבי ירון נבון, הגאון רבי אמיתי גרשום, הגאון רבי חיים וקנין, הגאון רבי בן ציון טופיק, הגאון רבי משה זאדה  – תלמידו של הראשון לציון והגאון רבי שלמה צרור.

    הדיינים מהציבור האשכנזי שנבחרו:

    הגאון רבי מרדכי הייזלר, הגאון רבי אפרים בוגרד, הגאון רבי משה שלום שור, הגאון רבי צבי בוקשפן, הגאון רבי בן ציון ציוני, הגאון רבי בצלאל ווגל, הגאון רבי שמואל דומב והגאון רבי נחמיה נשר.

    הדיינים מהציונות הדתית שנבחרו:

    הגאונים רבי מונדשיין פנחס, רבי יצחק לוי, רבי משה חביב, הרב אברהם הרוש, רבי יעקב שרעבי, רבי עודד מכמן, רבי איצן זן בר ורבי אוריאל אליהו.

    יו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי הגיב לבחירת הדיינים ואמר: בשם רבנן ותלמידהון, ציבור תומכי התנועה הקדושה, אני גאה לברך בברכת מזל טוב את עשרים וארבע הדיינים החדשים שליט״א, ובייחוד את ארבעה עשר הרבנים הגאונים מבני עדות המזרח, אשר נבחרו לכהן כבוד כדיינים בבתי הדין.

    ברכות חמות לחברי הועדה מטעם ש״ס בהכוונת מרן ראש הישיבה חכם שלום הכהן שליט״א, אשר פעלו בנמרצות והביאו לבחירת שמונה דיינים מומחים, כדרישת מורנו הראשל״צ הרה״ר הגר״י יוסף שליט״א .

    זהו יום בשורה לעולם התורה וליהדות ספרד המעטירה, כאשר תלמידי חכמים מופלגים ויראי שמיים נכנסים לדון דין אמת, לעמוד על משמר ההלכה והפסיקה, בדרכו הסלולה של מרן אביר הרועים רבנו עובדיה יוסף זצוק״ל.

    עם ישראל קיבל היום חיזוק משמעותי ומבורך, ע״י הרמת קרן דיני התורה והמשפט העברי, שהנחילו לעולם את הצדק והמוסר ומשמשים אור לגויים.

    יו"ר "דגל התורה" ח"כ הרב משה גפני מברך את הדיינים החדשים שנבחרו לתפקידם: "אנו שמחים על בחירתם של הדיינים החדשים, חמישה דיינים ליטאים ושלושה דיינים חסידים אשר בפעילותם החשובה ירבו בקידוש שם שמים ובהגדלת קרן התורה וההלכה".

    שרת המשפטים איילת שקד וסגן שר הביטחון אלי בן דהן: "רגע לפני כניסת ראש השנה, יום הדין, באופן סמלי בחרנו היום דיינים מעולים, שאנחנו בטוחים שוציאו מתחת ידם דין צדק ויחזקו את אמון הציבור בבתי הדין הרבניים. ישנם עוד מועמדים רבים מצוינים בציונות הדתית שלא נבחרו ואנו מקווים שייבחרו בסבבים הבאים".

    יש לציין, כי מזה זמן רב, דרשו הרבנים הראשיים לכנס את הוועדה למינוי דיינים, בכדי למנות בהקדם האפשרי, דיינים חדשים בשביל להוריד את העומס בבתי הדין הרבניים. לאחר זמן ממושך בו הרבנים הראשיים הובילו את המהלך, והצילחו לכנס את הוועדה ולהסכים על דיינים ראויים, היום הם יכלו לברך על המוגמר.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מעניין שרק הרבנים מהציונות הדתית לא גאונים?!!!

      1. שים לב שכתוב בתחילת הפסקה הגאונים"""

    2. 4

      שיהיה להם הרבה מזל טוב והלואי שיקדשו שם שמים במעשיהם

    3. 3

      לכבודם של הדיינים הציונות הדתית לא יכולתם להוסיף את התואר "הגאון" לפני שמו של כל אחד מהם כפי שעשיתם לרבנים החרדים? אתמהה!

    4. 2

      מי האיש שיפסוק איזה רב "גאון" ואיזה לא?! ועוד בצורה כל כך בוטה והפגנטית!